Ludzie

Więcej

Ekologiczne
materiały

Więcej

Zieleń
w biurze

Więcej

Komfort
akustyczy

Więcej

Jakość
powietrza

Więcej

Czy wiesz, że to właśnie przestrzeń biurowa staje się nierzadko bodźcem do podjęcia, a nawet rezygnacji z zatrudnienia? Nic dziwnego – praca to niemal drugi dom, w którym spędzamy naprawdę sporo czasu. Jeśli otoczenie nie sprzyja skupieniu, a jedynie rozdrażnieniu i zmęczeniu, trudno o motywację, wykorzystanie pełni umiejętności i dobre wywiązywanie się z zadań. Właśnie tak dzieje się w przypadku nadmiernego hałasu. Co z tym zrobić? Jak wyciszyć przestrzeń biurową? Sprawdź! 

Akustyka w biurze 

Akustyka. To właśnie z nią ma kłopoty zdecydowana większość współczesnych firm – zwłaszcza tych, które opierają pomysł zagospodarowania swojej przestrzeni o tzw. open space’y. Problem nadmiernego hałasu dotyczy jednak nie tylko dużych, otwartych powierzchni, ale nierzadko również mniejszych pomieszczeń biurowych czy sal konferencyjnych. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka – zarówno wiele źródeł generowanego dźwięku, specyfika jego rozchodzenia się w zamkniętej przestrzeni, jak również brak zastosowania odpowiedniej izolacji akustycznej. 

Jak wyciszyć przestrzeń biurową? 

Efekty nadmiernego hałasu? Widoczny spadek koncentracji i efektywności, zmęczenie, zniechęcenie, a w ostateczności nawet rezygnacja z pracy. Wpływ hałasu na zdrowie i jakość pracy osób zatrudnionych, a przez to samą kondycję firmy, jest niepodważalny. Na szczęście można mu zaradzić. Jak wyciszyć przestrzeń biurową i poprawić akustykę w firmie? Sposobów jest wiele – od absorbujących dźwięk mobilnych ścianek, przez podwieszane sufity i podniesione podłogi gipsowe, aż po specjalne izolowane pomieszczenia! 

  1. Ścianki mobilne – jedno z najczęściej wykorzystywanych rozwiązań. Działowe, nabiurkowe, wolnostojące, przesuwne, a nawet podwieszane – możliwości jest naprawdę mnóstwo. To pozwala na znalezienie skrojonego na miarę potrzeb rozwiązania. Ścianki to nie tylko korzyść w postaci redukcji hałasu, ale też dobry sposób np. na reorganizację układu biura, wydzielenie stref, izolowanych boksów, zapewnienie prywatności a nawet nadania mu zupełnie innego wyglądu!  
  1. Meble akustyczne – idealne zwłaszcza do biur typu open space. Mogą być to boksy biurowe całkowicie zamknięte lub częściowo otwarte, np. wykonane ze ścian akustycznych. Dostępne są również inne, ciekawe rozwiązania dźwiękoszczelne – nowoczesne, jednoosobowe kapsuły, kabiny akustyczne dla większych spotkań czy też specjalne budki telefoniczne przeznaczone do rozmów lub wideokonferencji.  
  1. Maty wygłuszające – tam, gdzie trudno o znalezienie wolnej przestrzeni na ścianki akustyczne czy dodatkowe boksy, doskonale sprawdzą się maty wygłuszające na ściany. Wykonane ze specjalnego materiału, świetnie absorbują rozchodzący się dźwięk, znacząco redukując hałas.  
  1. Podniesione podłogi gipsowe – to obok podwieszanych paneli sufitowych, drugi, uniwersalny patent na redukcję kolejnych źródeł hałasu, sprawdzający się w każdej firmie i na każdym metrażu. Niezawodny w tłumieniu rozmaitych odgłosów – zarówno dynamicznych kroków w godzinach szczytu, jak i upadających przedmiotów. Ponadto, bardzo bezpieczny, wytrzymały i ekologiczny – odporny na zniszczenia, wilgoć czy ogień, wykonany bez udziału formaldehydu i innych toksycznych związków.  

Projektując przestrzeń biurową należy zwrócić uwagę na wiele kwestii. Nieodłącznym punktem ergonomicznego i komfortowego miejsca pracy jest odpowiednia akustyka. Na rynku znaleźć można wiele ciekawych propozycji, które służą jej poprawie. Są proste w implementacji, a często niosą też ze sobą dodatkową wartość – czy w postaci poprawy zdrowia pracowników, podniesienia designu pomieszczenia, czy nawet ochrony środowiska! 

Zobacz również: