Pozostałe artykuły
Jak skutecznie zachęcić pracowników do pracy w biurze? Sprawdź, co robią twórcy nowoczesnych technologii.
Praca zdalna to jedna z niewielu kwestii, która spodobała się pracownikom korporacji w okresie pandemii. W końcu brak dojazdów do pracy, możliwość dłuższego przebywania w domowym azylu i praca bez wymaganego dress codu to aspekty, które ciężko zastąpić. Jednak...
Pracodawcy w świetle ekologii. W jaki sposób ten aspekt postrzegają pracownicy?
Ekologiczna świadomość wśród pracowników korporacji sprawia, że w niedalekiej przyszłości wybór firmy będzie zależał nie tylko od warunków pracy w aspekcie ekonomicznym, ale również od zastosowania rozwiązań mających na celu ochronę środowiska w biurowcach. Które...
Biuro bez ścian: jak poprawić komfort pracy w przestrzeniach open space?
Biura open space stanowią zdecydowaną większość krajobrazu firm oraz korporacji działających w Polsce, jak i za granicą. W wielu przypadkach ich struktura oraz ogólny wygląd są do siebie bardzo zbliżone. W skrócie: open space to duża przestrzeń, na której znajdują się...
Zespół suchego oka w środowisku biurowym. Jak poradzić sobie z dolegliwościami i problemami ze wzrokiem?
Tysiące mrugnięć dziennie, stały kontakt ze sztucznym światłem monitorów i innych ekranów, zanieczyszczenie powietrza, a do tego narażenie na inne negatywne czynniki. To tylko kilka obszarów, w których możemy upatrywać źródeł problemów ze wzrokiem i powodów pojawiania...
Maskowanie dźwiękiem, czyli sposób na poprawienie akustyki w miejscu pracy
Niekończące się rozmowy telefonicznie, wymiana informacji i “ploteczek” między pracownikami, odgłosy toczących się wokół spotkań i prezentacji, aż wreszcie - hałas generowany przez pracujące drukarki, kserokopiarki, jak i mnóstwo innych urządzeń. Musisz się zgodzić,...
5 elementów, które warto wziąć pod uwagę podczas projektowania przestrzeni biurowej (i nie tylko)
Jakość, wydajność, kreatywność - każde z tych określeń możemy odnieść bezpośrednio do zadań wykonywanych przez pracowników biurowych. Aby pozostawały na wysokim poziomie, należy zadbać o takie czynniki, jak: odpowiednie wynagrodzenie, motywacja, atmosfera, procedury,...
Jak poprawić komfort akustyczny w biurze i wpłynąć na podniesienie produktywności pracowników?
Wydajność pracy biurowej może zależeć od wielu czynników. Z jednej strony są to tak oczywiste elementy, jak dostęp do profesjonalnego sprzętu czy odpowiednich szkoleń. Z drugiej strony wpływ na produktywność mają również warunki, w tym: panująca temperatura (która nie...
Wilgotność w biurach: w jaki sposób wpływa na wydajność i jakość pracy w firmie?
Podczas projektowania przestrzeni biurowych, jak i organizowania pracy w ich wnętrzach, większość osób skupia się na takich czynnikach, jak: odpowiednio duża powierzchnia, zachowanie właściwych odległości, sprawna klimatyzacja i wentylacja, zabezpieczenia pożarowe, a...
Rośliny antysmogowe i absorbujące toksyny. Przegląd 7 naturalnych sposobów oczyszczania powietrza.
Wszechobecny (zwłaszcza zimą) smog oraz rosnące stężenie unoszących się w powietrzu toksyn. Oba te zagrożenia już dawno przestały być problemami związanymi wyłącznie z przebywaniem na NIEświeżym powietrzu. Liczne badania wskazują, że brudne, a co za tym idzie –...
Drukarki i kserokopiarki: czy one również mogą stanowić zagrożenie dla Twojego biura?
Biurowa rzeczywistość, w której brakuje charakterystycznego dźwięku drukarki oraz całych stosów różnorakich papierów? Chyba ciężko komukolwiek wyobrazić sobie prawdziwie biurową przestrzeń, w której nie drukuje ani nie kseruje się niezbędnej dokumentacji. Tego rodzaju...
Bezpieczeństwo pożarowe w biurowcach. Jakie materiały ograniczają ryzyko pojawienia i rozprzestrzeniania się ognia?
Łatwy dostęp do środków służących do gaszenia pożarów (piana, woda itp.), awaryjne wyłączniki prądu, profesjonalna wentylacja, dbanie o odpowiednie rozmiary (w tym długość, szerokość i wysokość) poszczególnych pomieszczeń i korytarzy, a także właściwe oznaczenie dróg...
Formaldehydy w środowisku pracy i w domu. Czym są, jakie niosą zagrożenia i jak się ich pozbyć?
Z jednej strony - niebezpieczne, toksyczne i mające negatywny wpływ na zdrowie. Z drugiej strony – tanie i popularne do tego stopnia, że większość firm nie wyobraża sobie funkcjonowania bez nich. Jednym słowem: formaldehydy. To właśnie ta substancja została...
Praca home office i jej wpływ na psychikę pracowników. Jakie są jej negatywne skutki?
W wielu polskich, jak i zagranicznych firmach kurz, wynikający z chwilowego “zachłyśnięcia się” pracą zdalną, zaczyna powoli opadać. Wraz z tym, jak przedsiębiorcy oraz pracownicy przyzwyczajają się do nowych okoliczności - na jaw wychodzą nie do końca pozytywne...
Praca w biurze czy na home office? Pracownicy i pracodawcy mają zgoła inne zdanie.
Jeszcze kilka miesięcy temu można było stwierdzić, że po zmianach, jakie wywołała pandemia COVID-19, cały świat zostanie odwrócony do góry nogami. Praca, relacje z bliskimi, sposób spędzania wakacji i wiele, wiele innych aspektów codziennego życia - już nic nigdy nie...
Warszawski rynek nieruchomości biurowych. Jak wygląda teraz i co czeka go za kilka lat?
Każdy, kto choć trochę interesuje się polskim rynkiem nieruchomości, zdaje sobie sprawę, że epicentrum największych i najbardziej nowoczesnych przedsięwzięć, od lat znajduje się w stolicy naszego kraju. Konsekwentnie, z roku na rok, możemy obserwować, jak...
Wpływ środowiska pracy na wydajność pracowników
Sukces w biznesie zależy od wielu czynników. Nie ulega wątpliwości, że jednym najbardziej istotnych elementów są sami pracownicy. Warto jednak pamiętać, że nawet ten najbardziej doświadczony i wykwalifikowany, nie rozwinie w pełni swoich...
Ekologiczne biurowce – wymogi i rozwiązania
Stan środowiska naturalnego ulega postępującej degradacji, a konsekwencje tego procesu stają się coraz bardziej widoczne i odczuwalne na co dzień. Niezbędne jest wprowadzanie natychmiastowych zmian w skali globalnej – i to na wielu płaszczyznach, włącznie z...
Zielone biurowce – dlaczego warto w nie inwestować?
Regularnie pojawiające się raporty ONZ nie pozostawiają wątpliwości – katastrofa klimatyczna to realne zagrożenie, które w chwili obecnej przybrało już niebotyczną skalę. Zgodnie z ostatnim z nich, obwołanym czerwonym alarmem dla naszej planety1, konieczna jest...
Zdrowy biurowiec – dla pracownika i środowiska
Koncept zdrowych biurowców to idea stosunkowo młoda, lecz zataczająca coraz szersze kręgi. Nic dziwnego – obecnie, ponad 50% światowej populacji zatrudniona jest i pracuje w jakiejś formie biura1. W Polsce, pracownicy spędzają w nim przeciętnie aż 40...
Chcesz zwiększyć wydajność pracowników? Sprawdź wilgotność powietrza w swoim biurze!
Optymalne warunki środowiskowe to podstawa efektywnej i dobrej jakości pracy. Coraz częściej, zwłaszcza w dobie wszechobecnego smogu, mówi się już nie tylko o ergonomicznym układzie stanowisk, odpowiedniej akustyce czy dostępie do światła, ale też należytej...
Jak dbać o zdrowe powietrze w biurze?
Niewidoczne gołym okiem i nienamacalne, a przez to najczęściej zupełnie bagatelizowane. Powietrze, bo o nim mowa, ma ogromny wpływ na zdrowie i samopoczucie, a przez to również na jakość i wydajność pracy. W dobie tak dużego zanieczyszczenia...
Dlaczego akustyka w biurze open space ma znaczenie i w jaki sposób ją poprawić?
Open space to wciąż najchętniej wybierany układ, kiedy idzie o aranżację biurowej przestrzeni. Nic dziwnego - rozwiązanie tego typu ma sporo zalet. Do ideału wciąż mu jednak dosyć daleko – przede wszystkim z uwagi na zbyt wysokie natężenie panującego w...
Jak wyciszyć przestrzeń biurową?
Czy wiesz, że to właśnie przestrzeń biurowa staje się nierzadko bodźcem do podjęcia, a nawet rezygnacji z zatrudnienia? Nic dziwnego – praca to niemal drugi dom, w którym spędzamy naprawdę sporo czasu. Jeśli otoczenie...
Trendy w projektowaniu biur na rok 2021
Koronawirus zmusił nas do gruntownego przemodelowania społecznego życia na wielu płaszczyznach. Jedną z bardziej spektakularnych przemian zaliczył oczywiście sposób pracy ludzi. Dziś, ponad rok od wybuchu pandemii, wciąż dostosowujemy się do warunków nowej...