Ludzie

Więcej

Ekologiczne
materiały

Więcej

Zieleń
w biurze

Więcej

Komfort
akustyczy

Więcej

Jakość
powietrza

Więcej

Prawie połowa Polaków zwraca uwagę na aspekt ekologii w przyszłym miejscu pracy już na etapie rekrutacji. Zgodnie z panującymi trendami już za kilka lat pracodawcy, którzy wdrażają działania proekologiczne, będą dużo bardziej atrakcyjni. Dlaczego warto otwarcie mówić o prowadzeniu działań, które mają na celu ochronę środowiska? Sprawdź, jak stać się eko firmą i poznaj obawy współczesnych pracowników przed pracą w formie stacjonarnej.

Chcesz prowadzić eko firmę? Poznaj działania proekologiczne świadomego pracodawcy. W ten sposób możesz zachęcić do współpracy prawdziwe talenty.

W jaki sposób można uzyskać status eko firmy? Czy wiesz, jak przekłada się to na zainteresowanie potencjalnego pracownika?

Edukacja o ochronie środowiska przynosi wymierne skutki — coraz więcej pracowników zwraca uwagę na działania proekologiczne swojego przyszłego pracodawcy. Rozmowy na ten temat pojawiają się już w czasie procesu rekrutacyjnego. Potwierdzają to badania wykonane przez badaczy z portalu Pracuj.pl. Według respondentów aktywnych zawodowych aż 66 procent odbiera pozytywnie działania firm, związane z ochroną środowiska. 

Na te działania składa się oczywiście wiele czynników. Poniżej przedstawiamy, te, które są najczęściej wymieniane:

  • segregacja odpadów,
  • korzystanie z naczyń wielorazowego użytku,
  • zapewnienie pracownikom dostępu do akcesoriów biurowych w wersji eko lub pochodzących z recyklingu,
  • certyfikaty, które potwierdzają, że budynek jest ekologiczny, a materiały w postaci, np. gipsowych podłóg podniesionych są niskoemisyjne.

Aby zwiększyć zainteresowanie potencjalnych pracowników i zainteresować swoją marką tych, którzy doceniają starania w zakresie ochrony środowiska, warto nie pomijać tej kwestii i otwarcie o niej mówić. Współpraca z firmą proekologiczną, która dokłada swoją cegiełkę do uniknięcia katastrofy klimatycznej, ma bardzo pozytywny wydźwięk. Tylko 7 procent respondentów w tym samym badaniu, zdeklarowało się, że w ich odczuciu takie działania są negatywne.

Co oprócz ekologii, może zwiększyć zainteresowanie potencjalnych pracowników pracą stacjonarną?

Na co jeszcze zwraca uwagę potencjalny pracownik, szukając nowego pracodawcy? Inne badanie, opublikowane w raporcie Knight Frank, pokazuje, że aż 66 procent spośród wszystkich badanych szczególną uwagę przykłada do poziomu wykorzystywanych technologii w firmie. Ta grupa zniechęca się pracą stacjonarną, ponieważ ich zdaniem technologia jest zbyt słaba, by móc efektywnie pracować. Na drugim miejscu pojawił się temat atmosfery w pracy. Pracownicy oczekują w miejsce pracy przyjemnej atmosfery. Chcą uniknąć uczucia osamotnienia, którego doświadczyli podczas pandemii, pracując w formie zdalnej. 

Warto również zainwestować w materiały niskoemisyjne, które przyczynią się do poprawy mikroklimatu we wnętrzach biur oraz zmniejszą emisję dwutlenku węgla do atmosfery. W tym przypadku już na etapie przystosowywania budynku do potrzeb marki można wykorzystać gipsowe podłogi podniesione. Natomiast na etapie wykańczania wnętrz, warto wykorzystać dodatki i dekoracje o naturalnym pochodzeniu.

Podsumowanie: równowaga w eko firmie pomoże stworzyć zgrany zespół i chronić środowisko naturalne

Inwestycja w kapitał ludzki jest kosztowna, dlatego warto zadbać o to, by pracownicy nie mieli powodów do zmiany pracy. Świadomy pracodawca, który inwestuje w kompetencje swojej kadry, powinien zwracać szczególną uwagę na niskoemisyjność stosowanych materiałów, segregację odpadów, czy też pozyskiwanie prądu z zasobów odnawialnych źródeł energii. Ponadto warto zwrócić uwagę na relacje pracowników, organizować eventy integracyjne oraz dbać o kontakt menadżerów z pracownikami. Takie działania przyczynią się z pewnością do wzrostu poziomu zadowolenia pracowników, a firmę uchronią przed ich częstymi roszadami.


Zobacz również:

Materiał źródłowy:

  1. https://media.pracuj.pl/135280-pro-eko-i-praca-polacy-o-wplywie-ekologii-na-rekrutacje– sondaż o związku działań proekologicznych, a zainteresowaniem potencjalnym pracodawcą
  2. https://www.knightfrank.com/ – raport firmy doradczej Knight Frank o rynku nieruchomości biurowych